Κυριακή, 15 Μαρτίου 2015

Η παιδεία ως μέθοδος τακτοποίησης των συντεχνιών των φροντιστηριων και τις δήθεν δωρεάν παιδείας


Τα δύο σενάρια για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ
Στις συμπληγάδες των συντεχνιακών συμφερόντων των καθηγητών, του κινδύνου της απώλειας κοινοτικών κονδυλίων και των τεχνικών λεπτομερειών του εξεταστικού συστήματος κινδυνεύουν να συνθλιβούν τα στελέχη του υπουργείου Παιδείας που καλούνται να λύσουν τον γρίφο του νέου συστήματος, το οποίο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2016, από τους μαθητές της φετινής Β΄ Λυκείου. Εχει ήδη εκπνεύσει η προθεσμία μέσα στην οποία εκ του νόμου έπρεπε να ανακοινωθεί σε ποιο εκ των έξι πεδίων θα συμπεριληφθεί κάθε σχολή (όταν το σύστημα αλλάζει, οι τελικές ανακοινώσεις πρέπει να γίνουν έως την 1η Μαρτίου του προηγούμενου έτους). Ομως, ακόμη στο υπουργείο το θέμα μελετάται, με δύο να είναι τα επικρατέστερα σχέδια. «Είναι δύσκολη η απόφαση όταν δεν υπάρχει σχέδιο και όλα κινούνται με μέλημα να μην ενοχληθεί καμία συντεχνία», σχολίασε στην «Κ» έμπειρο στέλεχος του υπουργείου.

Ειδικότερα, φέτος οι υποψήφιοι θα εξετασθούν σε 6 βασικά μαθήματα για να διεκδικήσουν μία θέση στις σχολές, που είναι κατανεμημένες, βάσει αντικειμένου, σε πέντε επιστημονικά πεδία. Οι υποψήφιοι μπορούν να δηλώσουν σχολές από δύο πεδία.

Με βάση το νέο εξεταστικό σύστημα, που βασίζεται στη δομή του λεγόμενου Νέου Λυκείου, από το 2016 οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα, με τις σχολές να χωρίζονται σε επίσης πέντε πεδία, τα οποία όμως δεν είναι ίδια με τα ισχύοντα. Οι υποψήφιοι μπορούν να δηλώσουν σχολές μόνο από ένα πεδίο, δηλαδή κατά περίπτωση έως και 40 σχολές.

Η νέα ηγεσία θέλει να προχωρήσει σε αλλαγές του νέου συστήματος, με στόχο να εισαχθεί ως εξεταζόμενο μάθημα η Πληροφορική και να αυξηθεί ο αριθμός των σχολών –από 60 έως 140 σχολές ανά κλάδο– που μπορεί να δηλώσει κάθε υποψήφιος. Με βάση αυτά τα δεδομένα:

• Υπάρχουν πιέσεις από ενώσεις καθηγητών (π.χ. Πληροφορικής και Χημείας) για το ποιο μάθημα θα εξετάζεται για την εισαγωγή σε σχολές Θετικών Επιστημών.

• Πιέσεις ασκούν οι ιδιοκτήτες μονοθεματικών φροντιστηρίων (π.χ. οι των φιλολογικών μαθημάτων να διευρυνθεί ο αριθμός των σχολών που μπορούν να δηλώσουν όσοι υποψήφιοι εξετασθούν σε Αρχαία, Λατινικά και Λογοτεχνία).

• Εάν αλλάξει η δομή του νέου Λυκείου, η Ελλάδα πρέπει να επιστρέψει κονδύλια στην Ε.Ε., που χρηματοδοτεί το Νέο Λύκειο. Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 7,5 εκατ. ευρώ.

Ετσι, το υπουργείο εξετάζει ή την προσθήκη ενός πέμπτου μαθήματος-μπαλαντέρ που θα αυξάνει τον αριθμό των επιλογών των υποψηφίων ή τη διατήρηση του υπάρχοντος συστήματος με μείωση των μαθημάτων από 6 σε 5. Εκτός κι αν δεν αλλάξει τίποτα, καθώς «οι Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν είναι φετίχ», όπως αναφώνησε, με αγανάκτηση, υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου έπειτα από μακρά συνεδρίαση για το θέμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου